Veelgestelde vragen Lichtjesmarkt

Wanneer kom ik in aanmerking voor een non-profitkraam tijdens de Lichtjesmarkt?

U kunt bij ons een non-profit kraam huren wanneer u spullen verkoopt zonder commerciële doeleinden en ten behoeve van een goed doel. Wij zullen wel vragen om een KVK-nummer en de naam waaronder het goede doel geregistreerd staat. 

Hoe groot is de kraam?

De kramen die wij plaatsen zijn 4 meter lang en 1,20 meter breed.  

Hoe groot is een grondplaats?

Een grondplaats is te huren met een afname van 4 meter en alleen te reserveren voor kraamhouders die in het bezit zijn van een eigen foodtruck. 

Ik heb een plek gereserveerd via De Marktmeesters is deze plek nu definitief?

Zodra de betaling voldaan is, is de plek die u heeft gereserveerd de definitieve plek die u mag gebruiken tijdens de Lichtjesmarkt 2019. Het is echter mogelijk dat de organisatie op last van gemeente en/of veiligheidsdiensten genoodzaakt is om wijzigingen in de plattegrond aan te brengen. Indien dit het geval is zullen de betreffende kraamhouders door de organisatie geïnformeerd worden. 

Ik heb tijdens het maken van mijn reservering een fout gemaakt of ik heb mij bedacht. Kan ik dit nog wijzigen?

Ja, alle gegevens en plekken kunnen tot twee weken voor aanvang van het evenement nog gewijzigd worden. Alleen mogelijk op basis van beschikbaarheid. Wanneer u op onze site inlogt met uw account kunt u nog verschillende onderdelen wijzigen. Wanneer u gegevens wijzigt zal het systeem uitrekenen of u geld moet bijbetalen of van ons terugkrijgt.  

Ik wil graag een kraam reserveren in de Choorstraat, maar dat lukt niet. Hoe kan dat?

De kramen in de Choorstraat zijn alleen te huren voor de ondernemers die zich in die straat bevinden. Wij raden u aan een kraam te zoeken in een andere straat. 

Ik wil graag stroom bij mijn kraam in de Choorstraat. Kan dat?

Helaas bieden wij geen stroomvoorziening meer aan in de Choorstraat. Dit betekent dat u de stroom uit uw eigen winkel zult moeten halen. Mocht dit niet lukken neem dan contact met ons op. We zoeken dan samen naar een oplossing. 

De ruimte rondom mijn kraam/grondplaats lijkt volledig vrij. Klopt dit? 

De Lichtjesmarkt vindt plaats in de historische binnenstad van Delft. Dit betekent dat de kans groot is dat uw kraam op de rand van kade van een gracht geplaatst is. Daarnaast is het mogelijk dat zich achter uw kraam obstakels (zoals bomen, bankjes, afvalbakken en fietsnietjes) bevinden die in eerste instantie niet zichtbaar waren op de plattegrond. Hierdoor is er mogelijk weinig opslagruimte beschikbaar. Het is niet mogelijk uw kraam tijdens het evenement nog te verplaatsen. Helaas kan de organisatie er evenmin voor zorgen dat de ruimte rondom de kraam volledig vrij is van obstakels. 

Kan ik stroom bij mijn kraam krijgen? 

De prijs voor stroom wordt gebaseerd op het aantal groepen dat u gaat gebruiken. Eén groep biedt maximaal 3500 watt aan stroom. De prijs voor één stroomgroep is €45,00 exclusief btw. Indien u stroom heeft aangevraagd dient u zelf te zorgen voor de juiste bekabeling en verloopjes. Deze worden niet verstrekt vanuit de organisatie. Het is niet mogelijk om tijdens het evenement nog stroom te krijgen, wanneer dit niet vooraf is aangevraagd. De stroom wordt aangesloten door onze technische partner.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

De prijzen die u op onze site vindt, zijn exclusief 21% btw. Het totaalbedrag dat u terugvindt in uw winkelmandje is inclusief 21% btw. 

Zijn de kramen verlicht?

Tijdens de Lichtjesmarkt zit er standaard verlichting in de kramen. De gereserveerde kramen in de Choorstraat zullen voorzien worden van verlichting, de kraamhouder moet er echter zelf voor zorgen dat deze aangesloten worden op de stroom. Dit voorziet de organisatie niet meer. 

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen. Hoe kan dit?

De bevestiging, plattegrond en factuur ontvangt u wanneer de betaling voldaan is. Daarna zullen de bestanden naar u gemaild worden en kunt u ze altijd terugvinden via uw account. 

Hoe kan ik mijn kraam vinden tijdens het evenement?

Alle kramen worden voorzien van een naamplaatje met daarop het kraamnummer en de naam van de kraamhouder. Deze naamplaatjes komen overeen met de gegevens op de plattegrond die u van ons ontvangen heeft. Het kan zijn dat de plaatsing van de kramen ietwat anders is dan in de eerste instantie was aangegeven. De naamplaatjes zijn hierin leidend.

Kan ik mijn kraam kosteloos annuleren? 

Het annuleren van een kraam gaat helaas niet kosteloos. Wij hanteren de volgende bedragen in geval van annulering:

Moet ik ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel om een kraam te kunnen huren? 

Nee, dit hoeft niet. Wij vragen alleen om een KvK-nummer wanneer de kraam gehuurd wordt door een ondernemer uit de binnenstad en in het geval van non-profit.

De producten die ik verkoop, vallen niet binnen een van de categorieën. Wat nu? 

Dat uw categorie er niet tussen staat kan te maken hebben met het feit dat wij al genoeg kraamhouders hebben die producten in deze categorie verkopen. U kunt dan het beste een e-mail sturen naar info@demarktmeesters.nl. Wij zullen dan kijken of wij een oplossing kunnen vinden. 

Kan ik met mijn auto de binnenstad van Delft in?

Ja, tussen de gecommuniceerde tijden mag u met de auto de binnenstad in. Tijdens het evenement is dat niet mogelijk en zal de binnenstad helemaal autovrij zijn. Houd er wel rekening mee dat de verkeerssituatie in de binnenstad is gewijzigd en dat u een ontheffing moet aanvragen. Meer informatie hierover vindt u hier

Mag mijn auto bij de kraam blijven staan?

Tijdens het evenement zijn auto’s in de binnenstad niet toegestaan en mogen deze om veiligheidsredenen niet bij de kraam blijven staan. De auto kan tegen betaling geparkeerd worden in een van de vele parkeergarages (uiteraard zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening): 

Voor meer informatie wat betreft parkeren in Delft klik hier. 

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@demarktmeesters.nl.